Sunday 31 July 2011

HIGH DEFINITION MAKE UP

-HIGH DEFINITION ELIXIR-


Produk: MUFE HD Elixir adalah satu serum untuk kulit kering selain pelembap dan make up

Harga: $ $ $ $
MUFE HD Elixir v boleh didapati di kedai atau secara online di Sephora atau Make Up For Ever dengan harga $38.

Bungkusan: ♦ ♦ ♦ 
 MUFE HD Elixir datang dalam botol kaca tebal dan penutup hitam. penutup adalah digunakan sebagai penitis.  pusing penutup untuk mengeluarkan penitis.  elixir adalah berbentuk cecair lutsinar dan pekat serta seakan-akan air .

Claim:
 
  • Koleksi kulit HD menggunakan formula inovatif wujudkan satu generasi baru alat solek yang tidak kelihatan pada kamera-kamera berdefinisi tinggi dan dengan mata kasar.
  • eliksir ringan yang unik menyerap dengan cepat ke dalam kulitserta-merta menghidratkan dan menerangkan kulit
  • Formula perkembangan mengandungi D-PANTHENOL AND GLYCERIN memastikan pertambahan segera penghidratan (+520% selepas 15 minityang tahan sepanjang hari(+175% selepas 6 jam)
  • Argatensyl ditambah untuk menyediakan kesan licin dengan segera
  • Setiap bahan khususnya ditambah untuk menyediakan kulit untuk solekan high definition


 
bahan : Air , Glycerin, Methylpropanediol, Butylene Glycol, Caprylic/Capric Glycerides Polyglycerin-10 Esters, Pentylene Glycol, Xanathan Gum, Mannitol, Sclerotium Gum, Phenoxyethanol, Glyceryl Caprylate, Argania Spinosa Extract (Argania Spinosa Kernel Extract), Ethylhexylglycerin, Panthenol, Sodium Cocoyl Glutamate, Biosaccharide, Gum-1, Polyaminopropyl Biguanide, Sodium Hyaluronate, Parfum (Fragrance), Carbomer, Acetyl Tetrapeptide-9.

Kebaikan:
  • melembapkan
  • tidak berminyak
  • menyerap dengan cepat
  • ringan
  • cukup hanya dengan sedikit
  • bertahan berjam-jam
Keburukan:
  •  harga yang mahal
  • penitis tidak mesra pengguna

-HIGH DEFINITION COVER FOUNDATION-


Produk : satu medium bebas minyak dalam bentuk cecair yang melindungi kecacatan kulit serta tidak kelihatan pada skrin dan di luar skrin . kulit akan kelihatan natural .

Kelebihan : 

  • meratakan tona kulit
  • menyerap minyak pada kulit
  • memenuhi ruang garis halus\
  • bertahan berjam-jam
  • sempurna di bawah pencahayaan kamera
  • ia tidak comedogenic, ia tidak menyumbatkan pori-pori.
  • Asas-asas HD gunakan silicones, ini mengadakan satu perisai perlindungan pada kulitmembolehkan ia bernafas dan mengekalkan lembapan semula jadinya
  • mudah disapu dengan menggunakan KABUKI BRUSH
Bahan :
Air (Aqua), Cyclopentasiloxane, Talc, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Mica, Butylene Glycol, Dimethicone, Dimethicone Copolycol, Biosaccharide Gum-1, Lauroyl Lysine, Sodium Chloride, Fagus Sylvatica Extract, Hydrolyzed Yeast Protein, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Phenoxyethanol, Methylparaben, Proplyparaben. May Contain: Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxides.


-HIGH DEFINITION LOOSE POWDER-

HD Powder
Produk : high definition loose powder ini menciptakan efek lembut pada kulit .menutupi  garis-garis halus dan ketidaksempurnaan untuk kulit cerah . dengan kelembutan yang tinggi ,ia sesuai dipakai ketika di skrin dan setiap hari .

Kelebihan :
  • menggunakan 100% mineral silika
  • membuatkan kulit kelihatan bersinar , beralun dan lembut
  • mengelakkan kulit daripada berminyak
  • sempurna untuk kulit kelihatan muda dan bertenaga
  • sesuai untuk semua jenis kulit
Bahan :
Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Silica


-HIGH DEFINITION BLUSHER-

Produk : sejenis pemerah pipi yang dipanggil grinding blush . satu revolusi untuk memerahkan muka ,mengurangkan cahaya pada muka dan membuatkan pori-pori kelihatan kecil dan licin . 

Kelebihan : 
  • menghilangkan minyak pada wajah
  • kualiti warna yang tinggi\
  • bertahan dengan lama , warna tidak berubah
  • ringan , tidak menyekat ruang pori-pori
  • pigmentasi yang tinggi
Kekurangan :
  • harga yang mahal
Bahan : Mica, Kaolin, Zea Mays (Corn) Starch, Silica, Hexyl Laurate, Diisostearyl Malate, Magnesium Stearate, Red 30 Lake, Nylon-12 Octyldodecyl Stearoyl Stearate, Hydrogenated Vegetable Oil, Triethoxycaprylylsilane, Dimethicone, Phenoxyethanol, C.I. 77491 (Iron Oxides), Dimethicone/Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Chlorphenesin, VP/VA Copolymer, Hydroxypropyl Methycellulose, C12-14 Pareth-7, Amodimethicone, Adipic Acid/Neopentyl Glycol, Crosspolymer, Tocopheryl Acetate, Salicornia Herbacea Extract.

Warna :





-HIGH DEFINITION MASCARA-

motives_cosmetics_high_def_mascara.jpg


Produk : maskara terbaru yang membuatkan bulu mata lebih tebal , tidak melekat , dan panjang .

Kelebihan : 
  • tidak akan melekat , tertanggal
  • tahan dalam jangka masa yang lama
  • berus yang unik memberikan kesan bulu mata yang unik
  • pek yang mesra pengguna
  • tidak kalis air dan senang untuk dibuang
  • sesuai untuk semua jenis bulu mata

Bahan : keratin enriched formula ( melindungi , menebalkan bulu mata ) , vitamin b5 , soy lechitin ( melembutkan ) .










Tuesday 19 July 2011

SEJARAH PENUBUHAN SOLEKAN

Qistin Zakaria
201101011
Diploma in Beauty and Health

ASSIGNMENT II

HMU 542
SOLEKAN 2
SIR JAMIRUL BIN SINAIL

........................................................................................................................................

ELIZABETH ARDEN










LATAR BELAKANG

Arden dilahirkan pada tahun 1884 di Woodbridge, Ontario , Kanada. Beliau berhenti sekolah kejururawatan di Toronto.Beliau kemudiannya menyertai abang beliau di New York, bekerja secara ringkas sebagai pemegang buku untuk Syarikat ER Farmaseutikal Squibb . Semasa di sana, Arden menghabiskan masa di makmal mereka, belajar tentang penjagaan kulit. Beliau kemudian bekerja-lagi ringkas untuk Eleanor Adair, satu culturist keindahan awal, sebagai "gadis rawatan".

KERJAYA



Pada tahun 1909 Arden membentuk perkongsian dengan Elizabeth Hubbard, culturist lain. Apabila perkongsian itu dibubarkan, beliau mencipta nama perniagaan "" dari bekas rakan kongsi beliau dan dari Tennyson puisi 's " Enoch Arden ".
Pada tahun 1912 Arden pergi ke Perancis untuk belajar kecantikan dan muka urut teknik yang digunakan di Paris salun kecantikan . Beliau kembali dengan koleksi rouges dan serbuk berwarna dia buat. Dalam era apabila ia biasanya hanya boleh diterima bagi penghibur untuk memakai mekap , Arden memperkenalkan solek mata moden untuk Amerika Utara. Beliau juga memperkenalkan konsep "makeover" dalam salon itu.
Arden bekerjasama dengan A. Fabian Swanson, seorang ahli kimia, untuk mewujudkan "kembang" muka krim. Kejayaan krim, Venice Krim Amoretta, dan losyen sama, Arden Tonik Kulit, membawa kepada hubungan jangka panjang perniagaan. Ini revolusi kosmetik , membawa pendekatan saintifik untuk formulasi. Inovasi lain termasuk mewujudkan asas yang sepadan dengan nada kulit seseorang; mencipta idea "Lihat Jumlah" di mana bibir , pipi , dan kuku warna dipadankan atau diselaraskan; dan yang pertama untuk membuat kosmetik komersial yang ditunjukkan dalam filem rumah.
Semasa Perang Dunia II , Arden mengiktiraf perubahan keperluan seorang wanita Amerika yang memasuki tenaga kerja. Beliau menunjukkan wanita bagaimana untuk memohon solek dan pakaian yang sesuai untuk kerjaya di luar rumah. Beliau mencipta gincu dipanggil Montezuma Merah, bagi wanita dalam angkatan tentera yang akan sepadan dengan pakaian seragam merah pada mereka. Walaupun sebahagian besar daripada kejayaan komersial itu berada dalam kosmetik, dia juga merintis pemulihan muzik latihan berdasarkan yoga . Beliau memulakan perniagaan fesyen pada tahun 1943 dengan pereka terkenal seperti Charles James dan Oscar de la Renta pada kakitangan.
Beliau mula mengembangkan operasi antarabangsa beliau pada tahun 1915, dan mula membuka salun di seluruh dunia. Pada akhir tahun 1930-an, dikatakan bahawa "Terdapat hanya tiga nama Amerika yang dikenali di setiap sudut tunggal dunia: Penyanyi mesin jahit , Coca Cola ., dan Elizabeth Arden " Sebenarnya A dibuktikan oleh Heinrich Harrer dalam bukunya Tujuh Tahun di Tibet , di mana beliau menyatakan bahawa ia adalah mungkin untuk membeli Arden, produk-walaupun di Tibet. Pada kemuncak kerjayanya, beliau telah salun di New York, Washington , Boston , Chicago, Beverly Hills , San Francisco , Maine , Arizona , Phoenix , Southhampton , Surfside , Florida , Palm Beach , Philadelphia , Honolulu , Lima . Toronto, Montreal , Melbourne , Sydney, Hong Kong, Singapura , Johannesburg , London, Paris, Zurich , Vienna , Milan , Rome, Cannes , Madrid , Brussels , Copenhagen , The Hague , London, Ontario , Kuala Lumpur , Nassau , Tulsa , Quebec bandar , dan Biarritz . Beliau melancarkan semua mereka secara peribadi dan dia milik semua daripada mereka kecuali satu di Paris, yang beliau berikan kepada adiknya, Gladys, Vicomtesse de Maublanc.
Dari tahun 1930-an hingga 1960-an, Elizabeth Arden dianggap sebagai jenama kosmetik yang paling mewah, dengan pelanggan disambut termasuk Queen Mary , Ratu Elizabeth II , Elizabeth, Ratu Ibu , Marilyn Monroe , Jacqueline Kennedy , Marlene Dietrich , Joan Crawford , Wallis Simpson dan Mamie Eisenhower . Pengenalan Rumput minyak wangi Blue pada tahun 1934 merupakan satu kejayaan besar. Dianggap yang pertama semua-Amerika bau, ia kekal di pasaran hari ini.



Sebagai mengiktiraf sumbangan kepada industri kosmetik, beliau telah dianugerahkan Legion d'Honneur oleh kerajaan Perancis pada tahun 1962.
Arden meninggal dunia di New York pada tahun 1966 dan telah dikebumikan di Perkuburan Sleepy Hollow di Hollow Sleepy, New York di bawah nama Elizabeth Graham N..
Menjelang akhir hidupnya, Arden tidak akan menerima kematian beliau dan menyediakan syarikat untuk membuang dia. Beliau enggan nasihat untuk menubuhkan dana amanah walaupun dia mendekati umur 90. Akibatnya, syarikat itu dan harta swasta adalah sangat cukai selepas kematiannya, mengurangkan kepada hanya AS $ 40 juta pada satu masa apabila dia kerap akan membelanjakan AS $ 10 juta pada kuda itu setiap tahun. Dia lebih seratus salun di seluruh dunia tetapi syarikat itu telah menutup banyak mereka membayar cukai. Stabil beliau telah dijual dan keluarganya terpaksa lelong luar banyak aset peribadinya untuk membayar duti kematian juga. A-filem dokumentari panjang ini Serbuk dan Maha Suci (2009) oleh Ann Carol Grossman dan Arnie Reisman, butiran Malahan antara Arden dan Helena Rubinstein .




 KEHIDUPAN PERIBADI


Pada tahun 1915 dia berkahwin dengan Thomas J. Lewis, jurubank, dengan itu menjadi warganegara Amerika. Memandu Arden untuk kejayaan beliau itu kos perkahwinan Lewis. Mereka bercerai pada 1934. Sesuatu perkahwinan kedua kepada seorang putera Rusia hanya bertahan 2 tahun.


ELIZABERTH ARDEN PADA MASA KINI


Syarikat itu telah dijual kepada Eli Lilly and Company pada tahun 1971 untuk 38000000 $ ($ 206.070.899 hari ini). Eli Lilly and Company dijual Arden untuk Fabergé pada tahun 1987 untuk $ 657,000,000.
Syarikat kosmetik Elizabeth Arden itu terus perdagangan hari ini, dan telah dibeli dari Unilever pada tahun 2003 oleh Fuji untuk $ 225,000,000, sebuah syarikat New York. Mereka menukar nama mereka kepada Elizabeth Arden, dan senarai awam ( NASDAQ :  RDEN ). 'Wajah' yang lalu Elizabeth Arden telah Sweden supermodel Vendela Kirsebom pada akhir 1980-an hingga pertengahan 1990-an. Semasa 'wajah' Elizabeth Arden adalah Catherine Zeta Jones .
Syarikat ini terus menawarkan warna diselaraskan membuat set-up, serta barisan luas produk-produk penjagaan kulit dan rawatan.
Sejak kematian Arden, beberapa tumpuan syarikat itu telah beralih kepada pembangunan beberapa garis wangian. Wangian tandatangan syarikat dipanggil "Pintu Merah" dinamakan sempena spa hari mereka yang dipanggil "Elizabeth Arden Pintu Salon Merah". Aroma lain dalam barisan mereka sendiri adalah "Fifth Avenue", "Green Tea", "Wanita provokatif", "Mediterranean", dan terbaru mereka, "cantik". Syarikat juga memegang lesen kepada Hilary Duff wangian " Dengan Cinta ... Hilary Duff "dan" dibalut dengan Cinta ... ", dan Britney Spears wangian " Curious "," Fantasy "," Curious: Dalam Kawalan ", " Midnight Fantasy "," Hidden Fantasy "," Circus Fantasy "," Percayalah "," Curious Heart "dan "Radiance"  ; Elizabeth Taylor 's "Berlian Putih," "Passion", "Forever Elizabeth," dan "Gardenia" ; Mariah Carey 's " M oleh Mariah Carey "dan" Pink lazat oleh Mariah Carey ". Pada tahun 2006 Elizabeth Arden mengambilalih portfolio wangian dari Konsep Riviera. Pada tahun 2008, Elizabeth Arden juga membeli portfolio wangian dari Liz Claiborne. Jenama baru diambilalih termasuk Alfred Sung , yang Hummer wangian francais, Cynthia Rowley , Lulu Guinness, Bob Mackie , Badgley Mischka , John Varvatos , The Curve, bertuah dan Juicy Couture 's "Viva la Juicy", "Couture Couture]], dan" Damai, cinta, Juicy ".



 WAY BANDY




LATAR BELAKANG 

Ronald Wright (9 Ogos 1941 di Birmingham , Alabama - 13 Ogos 1986 di New York , New York ) adalah seorang Amerika make-up artis .
Bandy tiba di New York pada pertengahan 1960-an dan mula bekerja di sekolah model sebagai guru solek a. Beliau segera mendapat pekerjaan sebagai pengarah solek di Charles daripada Ritz sebelum meninggalkan syarikat itu pada tahun 1971 untuk melakukan solek untuk Broadway menunjukkan Tidak, Tidak .
Bandy mendapat kemasyhuran ketika beliau dan rakan Maury Hopson berubah Martha Beall Mitchell , isteri John N. Mitchell , semasa sesi foto dengan Francesco Scavullo . Bandy juga menulis buku, Merekabentuk Wajah anda , untuk mengajar gaya tandatangan beliau yang berat, semua solek permohonan semula jadi.
Bandy meninggal dunia akibat AIDS yang berkaitan dengan radang paru-paru di New York Hospital .




BOBBI BROWN


















Gucci Westman








KEHIDUPAN PERIBADI

Gucci dilahirkan pada tahun 1971 di California dan dibesarkan di Sweden.  Westman telah berkahwin pada tahun 2006 kepada RAG & Tulang pereka fesyen David Neville. Westman dan Neville mempunyai dua kanak-kanak.




KERJA SELEBRITI




Westman menjadi terkenal kerana kerja solek beliau dengan selebriti, termasuk Drew Barrymore , Natalie Portman , Gwyneth Paltrow , dan Cameron Diaz .Sejak itu diupah oleh REVLON , Westman juga telah bekerjasama dengan Halle Berry , Jessica Alba , Elle MacPherson , Jennifer Connelly , dan Jessica Biel . Beliau berkhidmat sebagai artis solek atau penyelia solek untuk filem Hollywood termasuk beberapa "Sebagai John Malkovich", "Buffalo 66," dan "Keluar Perancis." Westman mempunyai peranan batu perhiasan berukir dalam versi filem itu daripada "Sex and the City" pada tahun 2008




LANDASAN KERJA




Westman telah melakukan komposisi model landasan untuk Oscar de la Renta , Richard Chai , Diane von Furstenberg , Devi Kroell, John Patrick, Ecco Domani dan RAG & Tulang semasa Minggu Fesyen New York dan Antonio Berardi semasa Minggu Fesyen London.




REKABENTUK KOSMETIK




Westman telah diupah oleh Lancome pada tahun 2003 sebagai Pengarah Artistik Antarabangsa jenama. Tanggungjawab beliau termasuk yang mewakili jenama di fesyen dan kecantikan acara, gaya model untuk pucuk pengiklanan syarikat itu, dan mereka bentuk koleksi warna kosmetik untuk label. Pada tahun 2008, Westman mula baru, kerjaya yang serupa sebagai Pengarah Artistik Global untuk REVLON ,mewujudkan "perenung" dan "Suede Rhapsody" teduh koleksi bermusim.








Laura Mercier









Laura Mercier Kosmetik adalah jenama kosmetik yang dihasilkan oleh Produk Gurwitch , dan dimiliki oleh Alticor.

SEJARAH

Laura Mercier Kosmetik diasaskan oleh Janet Gurwitch dan Gary Kusin dalam 1996 , dan dinamakan sempena Perancis make-up artist Laura Mercier , yang sudah terkenal dengan karyanya di Hollywood dan New York.

SYARIKAT HARI INI

Laura Mercier Kosmetik dihasilkan oleh Gurwitch Produk, LLC, sebuah syarikat yang sendiri majoriti dimiliki oleh Alticor . Jualan tahunan pendekatan $ 120,000,000. Janet Gurwitch kekal Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu sehingga 2008; pengasas bersama Gary Kusin telah berpindah untuk menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Kinko itu . Sharon Collier adalah Ketua Pegawai Eksekutif semasa syarikat.








M.A.C.













SEJARAH PENUBUHAN

MAC Kosmetik Inc telah bermula di Kanada oleh Frank Toskan dan Frank Angelo pada tahun 1984.  Angela merupakan pengasas asal . Toskan merupakan make up artis dan jurugambar dan Angela adalah pemilik rangkaian salun rambut .Sejak kedua-dua mereka yang terlibat dalam fotografi fesyen, mereka berdua cepat diiktiraf keperluan bagi produk kosmetik lebih tahan lama, versatil dan kreatif yang dapat menangani permintaan pucuk foto profesional.


PERKEMBANGAN


Sentiasa canggih dengan penglibatan mereka sokongan selebriti, kesedaran tentang kepelbagaian sosial dan budaya, dan penglibatan dalam inisiatif kebajikan sosial, MAC Cosmetics kini telah berkembang menjadi salah satu syarikat kosmetik yang paling popular dan berpengaruh di dunia.
Estée Lauder mendapat kepentingan mengawal dalam MAC pada tahun 1994 dan dimuktamadkan pengambilalihan syarikat itu oleh 1998. MAC AIDS dana juga telah diperkenalkan pada tahun 1994.
Tahun sebelum Estée Lauder mengambilalih syarikat (1997), Frank Angelo meninggal dunia daripada komplikasi semasa pembedahan. Beberapa tahun kemudian pasangan, Toskan kiri MAC dan mengasaskan satu lagi Amal AIDS, dengan adik-dalam undang-undang, Vic Casale. Casale juga salah satu daripada kimia asal di MAC.
MAC baru pemilik telah meneruskan dengan MAC AIDS Fund, satu program di mana penjualan produk Viva Glam MAC yang menyediakan lelaki bantuan, wanita dan kanak-kanak yang hidup dengan HIV dan AIDS. MAC mendermakan 100% daripada harga jualan produk-produk Glam Viva menyebabkan. Pada 2008, dana itu telah menimbulkan lebih 128,000,000 $ dolar.
MAC juga mempunyai program-program tambahan untuk kekejaman bebas solek produk, penderaan kanak-kanak dan perlindungan alam sekitar melalui kitar semula. MAC sudah pasti salah satu syarikat kosmetik terkemuka apabila ia datang kepada kesedaran sosial dan alam sekitar.
Ketika datang ke kosmetik kontemporari , MAC sangat berkemungkinan yang paling dicari talian kosmetik. Dalam Kosmetik MAC talian adalah antara produk yang paling dikehendaki di pasaran. MAC juga menyediakan pelanggan mereka dengan falsafah pelanggan-fokus yang menyumbang kepada peningkatan jumlah pelanggan yang memuja produk MAC .




INOVASI


Palet warna telah dibangunkan oleh MAC Kosmetik mungkin bagi setiap nada teduh, dan jenis kulit . Yah lebih 160 warna gincu dan 150 warna eyeshadow telah diwujudkan untuk tarikh dengan pelbagai selesai. Di samping itu, MAC konsisten siaran segar, baru, edisi koleksi terhad .
Penjagaan kulit selaras MAC yang baru maju (2007) juga memenuhi keperluan pelbagai jenis kulit . MAC juga memberi tumpuan kepada menawarkan produk bagi memenuhi keperluan inovasi dan kreatif mekap artis-profesional dan pelanggan imaginatif.
MAC tidak menggunakan pengiklanan untuk memacu jualan mereka. Mereka tidak cuba bercakap orang untuk membeli kosmetik mereka. Sebaliknya, sebahagian besar daripada jualan mereka adalah didorong oleh sokongan selebriti mereka (artis solek profesional, model dan selebriti sama), tetap perkataan-of-mulut promosi dan kesetiaan berterusan pelanggan semasa. Jenama dijual di lebih 50 negara di seluruh dunia.
Artis solek dan jualan orang disewa berdasarkan bakat seni. MAC Makeup Artis adalah merupakan sebahagian daripada falsafah MAC itu. MAC itu pengasas bersama, Frank Toskan, berkata, "Saya tidak mempunyai kemewahan untuk berkomunikasi dengan pelanggan saya, jadi jurujual itu saya hubungan antara falsafah dan saya pelanggan mereka." Syarikat tidak melatih pekerja mereka dengan tekanan pelanggan ke dalam pembelian. Sebaliknya, mereka digalakkan untuk bertindak sebagai sumber dan perunding seni untuk pelanggan. Falsafah pelanggan fokus pada MAC telah terbukti menyumbang sebahagian besar kepada kejayaan Kosmetik MAC di kedua-dua pelanggan dan kesetiaan pekerja. MAC Cosmetics pusing ganti kakitangan runcit segi sejarah sekitar hanya 7% hasil daripada permintaan yang tinggi untuk pekerjaan.


Berikut adalah beberapa perkara yang perlu diingat apabila membeli MAC makeup:
  • MAC mempunyai program kitar semula khas untuk menggalakkan pelanggan dan pelanggan untuk membawa masuk bekas solek yang digunakan mereka untuk dikitar semula. Ini "Kembali ke MAC" Program membolehkan pelanggan membawa dalam 6 bekas kepada mana-mana kedai atau MAC MAC Counter. Sebagai pertukaran, pelanggan menerima one MAC percuma Gincu pilihan mereka.
  • MAC Hadiah kad ini boleh ditebus hanya di kedai-kedai MAC sebenar. Jika anda ingin kad hadiah yang boleh ditebus di kaunter MAC, anda hanya perlu mendapatkan kad hadiah untuk menyimpan jabatan di mana
    kaunter MAC terletak.
  • Kosmetik MAC menawarkan Pro MAC dan MAC Pro Mahasiswa program yang memberi sokongan kepada Makeup Artis dan Artis Tuala dalam latihan. Artis Makeup disahkan layak memohon. Jika dipilih untuk menjadi ahli, Artis menikmati faedah istimewa MAC preview, kelas master solek, diskaun produk, dan acara khas.
Kosmetik MAC terus menjadi pelanggan fokus dan untuk menawarkan pelanggan mereka lebih daripada syarikat-syarikat kosmetik yang lain dengan perkhidmatan pelanggan secara keseluruhan serta produk-produk dan pemilihan. Hasilnya, populariti MAC adalah terus berkembang, dan pelanggan yang berterusan untuk sambutan hangat tentang produk mereka.




Mary Kay Ash











Mary Kay Ash (12 Mei 1918 - November 22, 2001) adalah seorang ahli perniagaan dan pengasas Mary Kay Kosmetik , Inc.




KEHIDUPAN AWAL




Mary Kay Ash, lahir Mary Kathlyn Wagner di Hot Wells , Harris County , Texas , adalah anak perempuan kepada Edward Alexander dan Lula Vember Hastings Wagner.Beliau menghadiri Sekolah Tinggi Reagan di Houston, dan lulus pada tahun 1934.
Abu berkahwin Ben Rogers pada usia 17. Walaupun suaminya berkhidmat dalam Perang Dunia II, beliau menjual buku-buku pintu ke pintu. Selepas kembali suaminya pada tahun 1938, mereka bercerai. Abu pergi bekerja untuk Stanley Utama Produk . Kecewa apabila melewati untuk promosi memihak kepada seorang lelaki bahawa dia telah terlatih, Abu bersara pada tahun 1963 dan bertujuan untuk menulis buku untuk membantu wanita dalam perniagaan. Buku ini bertukar menjadi pelan perniagaan yang ideal bagi syarikat itu, dan pada September tahun 1963, Mary Kay Ash dan suaminya yang kedua mula Mary Kay Kosmetik dengan pelaburan $ 5,000. Sebelum syarikat itu boleh membuka operasi etalase asalnya di Dallas , suaminya yang kedua meninggal dunia dan anaknya, Richard Rogers, mengambil tempatnya. kedai dibuka pada tahun 1963, tetapi berkembang dengan pesat, terutama selepas Ash telah ditemuramah bagi CBS 's 60 Minutes pada tahun 1979.
Abu secara meluas dihormati. Beliau dianggap sebagai kaedah Golden prinsip pengasas Mary Kay Kosmetik dan pelan pemasaran syarikat itu telah direka untuk membolehkan wanita untuk maju dengan membantu orang lain untuk berjaya. Beliau menganjurkan "memuji orang kepada kejayaan" dan slogan beliau "Tuhan pertama, kedua keluarga, ketiga kerjaya" menyatakan desakan beliau bahawa wanita di dalam syarikat beliau bertahan hidup di dalam.




PENGHORMATAN


Kedua-dua semasa hidupnya dan selepas kematian, Ash menerima banyak penghormatan daripada kumpulan perniagaan, termasuk Anugerah Horatio Alger . Abu telah dimasukkan ke dalam itu Pencapaian Junior AS Perniagaan Hall of Fame pada tahun 1996. Pendana yang lama untuk badan amal, dia mengasaskan Mary Kay Ash Yayasan Kebajikan untuk mendapatkan wang untuk memerangi keganasan rumah tangga dan kanser yang melibatkan wanita. Abu berkhidmat sebagai pengerusi Kosmetik Mary Kay 'sehingga 1987, apabila dia dinamakan Pengerusi Emeritus. Majalah Fortune diiktiraf Mary Kay Inc dengan kemasukan dalam "The 100 syarikat terbaik untuk bekerja di Amerika." Syarikat itu juga dinamakan sebagai salah satu daripada 10 syarikat terbaik bagi wanita untuk bekerja. Penghargaan terbaru beliau adalah "Anugerah Keadilan Sama" dari Perkhidmatan Perundangan Utara Texas pada tahun 2001, dan "Wanita Terbaik dalam Perniagaan dalam abad ke-20" dari televisyen Sepanjang Hayat pada tahun 1999 .




MARY KAY INC


Abu kekal aktif dalam Mary Kay Inc sehingga mengalami angin ahmar pada tahun 1996. Richard Rogers dinamakan CEO Mary Kay Inc pada tahun 2001. Pada masa yang kematian Abu itu, Mary Kay Cosmetics telah lebih 800,000 wakil di 37 buah negara, dengan jumlah jualan tahunan lebih $ 2000000000 pada runcit. Pada tahun 2008, Mary Kay Cosmetics mempunyai lebih daripada 1700000 perunding jumlah di seluruh dunia dan borong yang melebihi 2.2 bilion. Mary Kay dirinya telah diberi penghormatan sebagai usahawan terkemuka wanita dalam sejarah Amerika.




Beliau meninggal dunia pada November 22, 2001, Hari Kesyukuran. Mary Kay Ash adalah dikebumikan di Sparkman-Hillcrest Memorial Park Cemetery di Dallas, Texas.





Shu Uemura







Shu Uemura ( 植村秀 Shu Uemura ? , 19 Jun 1928 - 29 Dis 2007) adalah seorang Jepun yang make-up artis dan pengasas Shu Uemura antarabangsa kosmetik talian yang menggunakan namanya.

KERJAYA

Berasal dari Tokyo, Shu Uemura dilaporkan mula-mula menjadi berminat untuk dandanan rambut dan membentuk sebagai seorang remaja manakala pulih daripada penyakit yang teruk yang menyebabkan dia terlantar. Beliau mendaftarkan diri di Akademi Kecantikan Tokyo , menjadi pelajar lelaki sahaja dalam kelas sebanyak 130 murid.
Pengalaman pertama beliau dalam filem solekan berlaku semasa penggambaran tahun 1957 ini Butterfly Joe , yang sebahagiannya ditembak di Jepun. Uemura kiri Jepun pada akhir 1950-an untuk cuba memecah masuk ke dalam filem dan televisyen solekan perniagaan.
Memecahkan besar Uemura datang di set filem tahun 1962, saya Geisha . Filem ini tetap membentuk artis jatuh sakit dan Uemura, yang bekerja sebagai Hollywood kecantikan pada masa itu, telah dipanggil untuk mengisi untuk artis yang sakit . Uemura mendapat pujian kritis untuk mengubah pelakon Shirley Maclaine , seorang Kaukasia , menjadi seorang wanita Jepun. Beliau mendapat pujian dari kedua-dua Geisha saya pembuat filem dan pelakon, termasuk Maclaine. Beliau kemudiannya menjadi salah satu kegemaran Hollywood artis. Beliau mula bekerja dengan personaliti Hollywood terkenal, biasanya sebagai make-up artis pelatih , termasuk Edward G. Robinson , Frank Sinatra , dan Lucille Ball .Antara kerja awal yang ketara ialah pada Frank Sinatra filem 's 1965, Tiada Tetapi yang berani .
Uemura maju dan melancarkan produk kosmetik pertama pada tahun 1960. produk beliau adalah minyak pembersihan , yang kiri pembersih kulit daripada sabun dan juga bertindak sebagai pelembap . minyak pembersihan beliau masih popular di Jepun hari ini. Uemura membangunkan solekan falsafah bahawa kesihatan kulit pelanggannya 'sepatutnya menjadi aspek paling penting dalam kosmetik.  Beliau juga percaya dalam meningkatkan semula jadi subjek kecantikan , bukan buatan mewujudkan ia menggunakan produk kosmetik.
Uemura kembali ke Jepun pada tahun 1964 dan membuka Shu Uemura solek sekolah yang mengajar make-up teknik yang beliau belajar di Hollywood. Beliau mengasaskan syarikat kosmetik dipanggil Jepun Tuala pada tahun 1967 dan dibuka pertama kedai butik dalam bergaya Tokyo Omotesando daerah . Beliau secara rasmi menukar nama syarikat kepada Shu Kosmetik Uemura pada tahun 1983. syarikat Uemura telah dapat mengambil kesempatan daripada ekonomi berkembang Jepun dan rasa untuk produk Barat pada tahun 1980. Dalam proses itu, Shu Kosmetik Uemura menjadi satu kuasa besar dalam pasaran kecantikan domestik Jepun dan antarabangsa.
Shu Uemura dijual kepentingan kawalan dalam syarikat itu ke Bahasa Perancis pembuat kosmetik L'Oréal pada tahun 2004 bagi jumlah yang tidak didedahkan wang. Bagaimanapun, beliau kekal sebagai tenaga kreatif di sebalik Shu Uemura Kosmetik selepas jualan. Dianggarkan pada awal tahun 2008, Shu Uemura Kosmetik sekarang membuat kira-kira $ 100,000,000 dolar setahun dalam jualan global di kedai-kedai di seluruh dunia. syarikat itu kini mempunyai kedai-kedai di Paris, New York, London dan Hong Kong , serta cawangan di seluruh Jepun . barisan produk syarikat itu telah berkembang selama bertahun-tahun untuk memasukkan rambut dan gaya hidup produk, minyak wangi , palsu bulu mata dan berus solek buatan tangan. Dalam proses itu, syarikat Uemura telah menjadi satu kuasa budaya dalam beberapa kumpulan. Shu Uemura yang curlers bulu mata telah pun disebut dalam filem 2006, The Devil Wears Prada .
Uemura sendiri menunjukkan teknik solekan beliau kepada orang ramai dua kali setahun. Dia menggunakan demonstrasi ini untuk memperkenalkan pelanggan kepada yang terakhir Tuala Mod baris.Ini demonstrasi biasanya berlaku di Tokyo, London atau New York.


AKHIR HAYAT

Shu Uemura meninggal dunia akibat pneumonia di Tokyo pada 29 Disember, 2007. Uemura adalah 79 tahun dan telah terselamat dengan isteri dan anaknya.jenazah beliau telah diadakan 4 Januari, 2008





Linda Cantello